connect-the-modem-to-the-telephone-line.jpg

اتصال مودم به خط تلفن

سیم تلفن مربوط به مودم را از طریق دوشاخه و یا سوکت تلفن می توانید به پریز تلفن مربوط به خط رانژه تان متصل کنید.به این نکته دقت داشته باشید که استفاده از دوشاخه ضد برق برای انجام این کار به هیچ عنوان توصیه نمیشود! چرا که دوشاخه های ضد برق باعث ایجاد قطعی بر روی خط ADSL شما خواهد شد.در صورتی که قصد استفاده از دستگاه دیگری، بر روی خط تلفن مربوط به سرویس ADSL خود را دارید، می بایست برای جلوگیری از ایجاد نویز شنیداری بر روی خط تلفن و اختلال بر روی مودم، پیش از هر دستگاه از قطعه ای به نام اسپلیتر و یا میکرو فیلتر استفاده کنید، تا بدین وسیله از ایجاد نویز شنیداری بر روی خط رانژه جلوگیری فرمایید.

اسپلیتر، دارای یک ورودی Line و دو خروجی (Phone و MODEM (DSL است.

برای قرار دادن اسپلیتر پیش از مودم، ابتدا کابل تلفن خارج شده از پریز را به ورودی Line اسپلیتر متصل کنید.در مرحله ی بعد؛ یک سر کابل تلفن را به خروجی (MODEM (DSL موجود بر روی اسپلیتر، و سر دیگر آن را به درگاه DSL در پشت مودم متصل کنید.

در صورتی که می خواهید به صورت همزمان، از این پریز برای به کار گیری مودم و تلفن استفاده بفرمایید، در این مرحله از خروجی Phone موجود بر روی اسپلیتر ، یک کابل تلفن به گوشی تلفن خود متصل کنید.در صورتیکه قصد دارید گوشی تلفن خود را روی پریز دیگرو مجزا از مودم،بر روی خط رانژه قرار دهید ، می توانید قبل از تلفن بجای اسپلیتر، از میکروفیلتر استفاده کنید.میکروفیلتر ، فقط دارای یک ورودی برای اتصال به پریز تلفن و یک خروجی برای اتصال به تلفن، فکس، سانترال، کارت خوان و …. است. شایان ذکر است به هیچ وجه نمیتوان از میکرو فیلتر برای اتصال مودم به پریز تلفن استفاده نمود.

به این نکته دقت فرمایید که به ازای هر دستگاه به جز مودم  بر روی خط ADSL، می بایست از اسپلیتر و یا میکروفیلتر استفاده کنید.در صورت اتصال صحیح کابل تلفن مربوط به خط رانژه به مودم، چراغ ADSL بر روی مودم شما روشن و ثابت خواهد شد.چراغADSL  بر روی مودم برای نشان دادن وجود دیتا بر روی خط و انتقال درست آن به  DSL CPE بوده و برای ارتباط DSL حتما باید روشن و ثابت باشد.این چراغ ممکن است به علت وجود نویز در شبکه داخلی و یا مشکل در تجهیزات مخابراتی خاموش و یا چشمک زن باشد.

مقالات پیشنهادی